Проведено дослідження місця та значення земельних ресурсів в системі авіаційного транспорту. Як показує проведений аналіз, землі авіаційного транспорту в загальній структурі земель не займають вагомих позицій (IIкластер). Але, за умови ефективного використання, ці землі можуть бути фактором поліпшення фінансових
показників діяльності аеропортів.
Показано, що в питаннях використання земель важливу роль грають економічні важелі, як сукупність засобів, які функціонують в економічній площині та оперують цілями економічного характеру. Проведено аналіз можливостей та потенціалу економічних інструментів регулювання.
Досліджено характеристики інституціонального забезпечення впровадження економічних важелів. Сформовано пріоритети економічного впливу щодо можливостей використання та охорони земель авіаційного транспорту. Показано, що при формуванні політики землекористування важливо враховувати інтереси стейкхолдерів та можливості об’єктного підходу до регулювання, який передбачає вплив щодо земельних ресурсів (об’єкту) за допомогою групи інструментів.
Ключові слова: Земельні ресурси, авіаційний транспорт, економічні інструменти, пріоритети впливу.
Зворотній зв'язок